Școli prietenoase în comunități implicate

Fundatia COTE Proiectul Scoli prietenoase in comunitati implicate

Fundatia COTE – Proiectul Scoli prietenoase in comunitati implicate

  • Durata: 36 luni
  • Perioada de derulare: 29.05.2018-28.05.2021
  • Finanțator: Fondul Social European, Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Prioritatea de investiții 10i, Axa 6: Educație și competențe, OS 6.2, 6.3, 6.4, 6.6 Program ȘCOALA PENTRU TOȚI
  • ID proiect: POCU/76/6/18/106616
  • Beneficiar/Lider de parteneriat: Inspectoratul Școlar Județean Iași
  • Parteneri: P1-Asociația HoltIS, P2-Fundația COTE
  • Parteneri Asociați: Şcoala Gimnazială ”Al. I. Cuza” Podu-Iloaiei, Şcoala Gimnazială ”Petru Rareş” Hârlău, Școala Gimnazială Pârcovaci, Şcoala Gimnazială Deleni, Şcoala Gimnazială ”C. Erbiceanu”, Erbiceni, Liceul Teoretic ”Lascăr Rosetti” Răducăneni
  • Buget total: 8.000.787,97 lei ( FSE/ILMT – 6.800.669,78 lei, Buget national – 539.847,46 lei, Cofinanțare ISJ Iași–660.270,73 lei)
  • Buget P2–Fundația COTE: 1.443.906,50 lei (FSE/ILMT–1.227.320,53 lei, Buget national–216.585,97 lei)
  • Scopul proiectului: Reducerea şi prevenirea abandonului şcolar timpuriu şi promovarea accesului egal la învăţământul preşcolar, primar şi secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învăţare formale, nonformale şi informale pentru reintegrarea în educaţie şi formare a 940 de copii antepreşcolari, preşcolari, şcolari şi tineri care au abandonat şcoala şi de adulţi care nu şi-au finalizat educaţia obligatorie din 6 comunităţi dezavantajate socio-economic din mediul rural şi urban din jud. Iaşi, într-o perioadă de 36 de luni.

OBIECTIVE SPECIFICE:

1. Creşterea participării a 260 de copii care se află la risc de părăsire timpurie a şcolii, dintre care 60 copii de etnie romă, la învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, din 6 comunităţi dezavantajate socio-economic din mediul rural şi urban din jud. Iaşi, într-o perioadă de 36 de luni.

2. Reducerea riscului de părăsire timpurie a şcolii pentru 480 de elevi care se află la risc de abandon şcolar, dintre care 100 copii de etnie romă, din 6 comunităţi dezavantajate socio-economic din mediul rural şi urban din jud. Iaşi, într-o perioadă de 36 de luni.

3. Reintegrarea şcolară a 200 de tineri care au abandonat şcoala şi de adulţi care nu şi-au finalizat educaţia obligatorie, dintre care 100 de etnie romă, prin programe “A doua şansă”, din 6 comunităţi dezavantajate socio-economic din mediul rural şi urban din jud. Iaşi, într-o perioadă de 36 de luni.

4. Îmbunătăţirea competenţelor a 260 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar, din 6 comunităţi dezavantajate socio-economic din mediul rural şi urban din jud. Iaşi, în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor şi a unei şcoli incluzive, într-o perioadă de 36 de luni.

 

ARIA DE INTERVENȚIE:

Activitățile proiectului se desfășoară în 6 comunități marginalizate din mediul urban și rural din județul Iași, respectiv în:

1. Orașul Podu-Iloaiei,

2. Orașul Hîrlău,

3. Localitatea Pârcovaci, cuprinsă în UAT Hârlău,

4. Comuna Deleni,

5. Comuna Erbiceni,

6. Comuna Răducăneni.

 

GRUP ȚINTĂ

  • 60 copii antrepreşcolari din mediul rural,
  • 200 copii preşcolari în risc educaţional,
  • 480 elevi în risc educaţional,
  • 200 tineri / adulţi care nu şi-au finalizat educaţia obligatorie,
  • 260 cadre didactice,
  • 740 Părinţi/Reprezentanti legali ai copiilor aflaţi în risc educaţional incluși în proiect.

 

ACTIVITĂȚI ȘI REZULTATE AȘTEPTATE

A.1. Activități de management de proiect

    • – Activități de specifice managementului de proiect (organizare, monitorizare, evaluare, activități de suport)
    • – Activități de promovare, comunicare și vizibilitate a rezultatelor proiectului realizate
      (2 conferințe de presă, 6 bannare, 9 roll-up-uri, 3000 de flyere, 1 site al proiectului, minim 6 apariții în presă și 30 de postări pe website-urile partenerilor.

A.2. Campanie de informare și conștientizare locală a importanței educației și valorilor incluziunii sociale

a) Acțiuni de tip ”Știați că…” realizate

– Activarea copiilor și elevilor ca promotori ai educației,

– 6 expozitii locale de pictură cu mesaje despre importanța educației din perspectiva copiilor

– 48 de bannere cu mesaje de tip ”Știați că…?”

b) Expoziția Vie – eveniment de promovare și conștientizare a comunităţii asupra rolului și valorii implicării sociale și responsabilizării civice a copiilor din comunităţile dezavantajate.

– 6 evenimente Expoziția Vie – realizate, 100 de elevi și 24 cadre didactice implicați în organizarea evenimentului, 300 de membrii/6 comunități participanți,

– 600 de broșuri de promovare a inițiativei și implicării civice a copiilor editate si distribuite.

c) Workshop ”Promotori pentru Educație Parentală”

– 74 de cadre didactice activate ca promotori în comunitate ai mesajelor privind valoarea și importanța educației

d) Workshop ”Educația incluzivă”

– 100 de cadre didactice activate ca promotori ai valorii educației incluzive.

e) Caravana incluziunii sociale Școli prietenoase în comunități implicate:

– 6 Spectacole comunitare pentru promovarea educației si incluziunii sociale, organizate;

– 2 concursuri ”Cupa prieteniei” organizate și desfășurate;

– 1 film realizat.

A.3. Servicii şi programe educaționale pentru copiii de vârsta ante-preşcolară, preşcolară si şcolară şi pentru tineri/adulți care nu si-au finalizat educația obligatorie, în vederea prevenirii si reducerii părăsirii timpurii a scolii.

– 60 de copii antepreșcolari și 200 de copii preșcolari partipă la Ateliere Estivale pentru facilitarea tranziției școlare;

– 180 de copii din învățământul primar beneficiază de activități de educație remedială și de pregătire pentru viață prin programul Școală după Școală

– 300 de elevi din învățământul gimnazial își îmbunătăţesc abilitățile sociale, gândirea critică, aptitudinile și talentele prin participarea la Programul de educație nonformală

– 96 de elevi din ciclul gimnazial îsi dezvoltă spiritul civic şi competențele de lider prin participare la Şcoli de vară interculturale

– 96 de elevi din ciclul gimnazial vor concepe şi vor implementa 12 mini-proiecte de implicare creativă în viața comunităţii

– 200 de tineri/adulți își vor finaliza educația prin programul A două Șansă

– 740 de părinți își vor îmbunătăți abilitățile de crestere, îngrijire si educare a copiilor în urma participării la cursuri de Educație Parentală și la Grupurile de suport pentru părinți;

– 740 de copii si parinții acestora şi 200 de tineri/adulți din programul A doua Șansă vor beneficia de servicii oferite de Echipa Mobilă Pluridisciplinară constituită la nivelul proiectului.

În funcție de nevoile identificate și planificate prin PEI (Planuri educaționale Individualizate) și SPSP (Scheme personalizate de sprijin pentru părinți) se asigură accesul grupurilor țintă la servicii de informare, mediere socială, mediere școlară, consiliere psiho-socială, consiliere școlară, servicii specializate pentru copii cu CES (logopedie) ș.a.

A.4. Asigurarea accesului la servicii educaționale, prin abordarea nevoilor copiilor /elevilor, tinerilor /adulților şi familiilor acestora:

– 200 de tineri/adulți care nu și-au finalizat educația primesc stimulente financiare pentru încurajarea participării la Programul A doua Șansă

– 940 de copii ante-preșcolari și preșcolari, elevi din învățământul primar și gimnazial, tineri/adulți care nu și-au finalizat educația primesc sprijin material pentru facilitarea accesului educațional.

A.5. Îmbunătățirea si diversificarea serviciilor educaționale oferite în grădințe și școli.

– 6 Grupuri Comunitare de Sprijin pentru incluziunea socio-educațională create prin proiect vor facilita colaborarea între personalul didactic şi alţi profesionişti din comunitate (asistenți sociali, asistenţi medicali comunitari, mediatori sanitari) în vederea rezolvării problemelor care stau în calea accesului la educație.

– Dotarea spaţiilor educaţionale din şcolile Partener asociat cu materiale, mobilier şi echipamente educaţionale în vederea creşterii atractivității acestora.

A.6 Formarea resurselor umane din școli în vederea furnizării unor programe educaționale relevante si de calitate.

– 30 de cadre didactice din echipele de mangement formaţi scolilor de tip incluziv si participativ, 1 reţea de mentori pentru echipele manageriale

– 9 cadre didactice formate în vederea susținerii Programului Școală după Școală,

– 35 de cadre didactice în vederea susținerii Programului A doua Șansă

– 74 de cadre didactice instruite ca Educatori Parentali în vederea susținerii cursurilor de educație parentală şi grupurilor de suport pentru părinţi

– 112 cadre didactice instruite în domeniul Educaţiei Nonformale, în vederea susținerii unor activitați creative pentru dezvoltarea abilităților sociale ale copiilor şi elevilor.

A.7 Evaluarea impactului, eficienței si progresului activităților derulate în cadrul proectului, asupra grupului țintă.

Analiza impactului, eficienței si progresului activităților desfășurate în cadrul proiectului, asupra grupurilor ținta, realizată pe baza metodelor și instrumentelor elaborate și aplicate:

– 18 focus grupuri cu copiii și elevii,

– 9 focus-grupuri cu parinții,

– 3 focus-grup cu tinerii/adulții care nu și-au finalizat educația,

– 180 de chestionare pre- si post intervenție.

Pentru detalii și noutăți, urmăriți saitul proiectului

Găsiți tablou sintetic al activităților proiectului și al rolului Fundației COTE în calitate de Partener 2 în implementarea proiectului ”Școli prietenoase în comunități implicate” cu click pe butonul Descarcă broșura

DONEAZĂ!

DEVINO VOLUNTAR!

REDIRECŢIONEAZĂ
PARTE DIN IMPOZIT

VEZI ŞI ALTE PROIECTE

2003-2005: SANSA MEA

Un proiect dezvoltat de Fundatia COTE Romania, si derulat in prezent de Fundatia DACO Romania. Scop: este mentinerea...